söndag 5 januari 2014

Radband/halsband i trä


I veckan tog jag tag i saken att tillverka ett radband av lite träpärlor som jag hade över. Hade en tanke om ett franskt vintage radband som jag sett.....


 Trärena var kulorna från början men sen fick de lite svart färg på sig. Kulorna hade följt med ett fyndpaket som jag beställde från ett hobbyföretag...sen har de bara varit i en låda i många år.

Så här gör jag när jag vill måla något som är runt för att slippa tråkiga rinningar...spänner upp några ståltrådar och i detta fall trädde jag på pärlor. Sen är det bara att måla!


fyllde ut med lite silver pärlor, små svarta pärlor och ett kors. Lite franskt känns slutresultatet tycker jag nog...


När jag hade den svarta målarfärgen framme passade jag även på att fixa till en ny anslagstavla som jag inhandlat på loppis i somras. Här är det tänkt att man kan sätta fast vykort och brev.....de förtjänar ett eget ställe!


 Ett sött litet mönster som jag fastnade för...


Fick hjälp av dottern med dekorationen när jag skulle fota...;-)
Ha nu en trevlig kväll!
Kram
Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!