fredag 7 december 2012

Julpyssel


Lite av mina favorit pyssel handlar om att ta vara på det jag redan har hemmaHär har jag samlat lite av årets bästa pyssel. NR 1Att såga till egna klossar är inte speciellt svårt  och variationerna är oändliga på vad det går att texta på dessa. NR 2, Vimplar i ett grovt tyg som det sedan är målat på med lite vit akryl färg och ordet NOEL där jag använt egen tillverkade schabloner+ ett överblivet rep att sy fast vimplarna på.
 

Papperspyssel!!! älskar de här pappersgranarna. Sånna här tillverkas varje år till jul. Så här gör man : Gör en strut  av lite hårdare papper. Klipp till lite långa remsor av tex gamla tidningar eller notpapper, klipp frans på remsorna. Rulla fransen med hjälp av en pennaLimma fast,börja längst ner och arbeta dej uppåt.Färdig!!!
 

"Rustika pappersgranar"


Cernit lera eller Fimolera har jag gjort de här söta mössen av. Pepparkakshuset är  gjort av en mjölkkartong som målats med brun färg  och vit fogmassa.

Ha en trevlig helg där ute!
Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!